Detta händer hos Google Sverige 2018 | Dagensanalys.se
Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Detta händer hos Google Sverige 2018

Vi passade på att fråga Carl Wåreus – Partneransvarig på Google – om vad som händer hos ett av världens största företag inom digital.

Calle nu har du varit på Google under 2017. Kan du ge en framtidsspaning om vad du tror om utvecklingen 2018 inom era områden?

Allt eftersom konsumenter blir mer rörliga och väljer att konsumera innehåll både när de vill och genom den enhet som passar dem bäst, kommer fler företag att under 2018 i högre grad prioritera och sätta den mobila upplevelsen i centrum.

För att nå framgång digitalt kommer fullt sömlösa mobila upplevelser, kontinuerlig konverteringsoptimering och sänkta laddningstider på mobila hemsidor till under 3 sekunder att bli näst intill en förutsättning för företag som vill ligga i framkant. Inför 2018 ser vi också att fler företag kommer att skapa en mer omfattande plan för hela kundresan och därigenom leverera mer integrerade upplevelser genom varje steg av köpprocessen.

Dessutom måste din marknadsföring och kommunikation stötta och hjälpa kunden genom dessa steg, och därigenom verka både meningsfull och vägledande. På så sätt blir det inte reklam som stör, utan något som kunden uppskattar.

Vi får heller inte glömma röstsök, som en växande trend under 2018. Vi ser allt fler konsumenter som söker efter information med hjälp av rösten, genom exempelvis mobilen, så det är sannolikt något vi fortsatt kommer att se mer utav i allt högre utsträckning.

Sist men inte minst kommer satsningar och experiment med onlinevideo att förbli hett. Här ser vi bland annat även initiativ från MMS, som arbetar med att rulla ut sin ”totala TV-valuta”, som kommer att göra det lättare för aktörer i branschen att lättare planera för och mäta kombinationen av linjär TV och onlinevideo i kampanjer.

Läs även vad 5 andra digitala specialister tror om framtiden – 6 Digitala specialister ger sina hetaste tips för 2018

Digital Media Strategist

Dagensanalys.se

Head of marketing and sales at Dagensanalys.se

I'm a solution finder, in one short sentence, a little bit longer version is listed below...

I strive to be the best digital media specialist in Sweden who delivers good solutions to improve the business, based on a well thought out analysis.

I have great track record in the market research field, and a few years in the ad-production business. Lately I have specialized in media analyses. I have worked with ad-spend statistics and forecasts for Sweden and Norway for two years. I analyze the development of the newspaper edition for the biggest Nordic business newspaper.

I have a small personal consultant firm specialized on sales training, public relations, econometric analyses, business development and procurement.

If you have any questions, don’t hesitate to contact me…

Läs mer om

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>