Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Världens största annonsörer

Bakom listan är tidningen AdAge som kartlagt vilka annonsörer som är störst.

På första plats finner vi Procter & Gamble, trots att mätningen avslutades redan i juni. På en andra plats hittar vi Samsung och på en tredje plats schweiziska Nestlé.

Procter & Gamble spenderade otroliga 10,5 miljarder dollar eller 88 miljarder kronor på annonsering under 2016.

Samsung ligger inte långt efter med 9,9 miljarder dollar under 2016. En hel del av den budgeten gick nog åt att rädda sin misslyckade lansering med Samsung Note 7.

På tredje plats finner vi Nestlé med 9,28 miljarder dollar. Det kostar att sälja socker.

Unilever kommer med på en fjärde plats med 8,6 miljarder dollar och L’Oréal på en femte med 8,3 miljarder dollar.

Så, där har du världens största annonsörer.

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Läs mer om

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>