Keymetrics

Så här kan e-handlare identifiera bedragarna på nätet

Bedrägerierna ökar och en ny rapport från Stripe avslöjar ett flertal mönster som kan hjälpa företag att bekämpa bedrägerierna på nätet.

Rapporten har analyserat bedragares beteendemönster vid näthandel och avslöjar ett flertal beteendemönster. Bland annat så visar rapporten att bedragare utför köp online 10 gånger snabbare än kortinnehavare och de flesta bedrägerier begås under de dagar när folk inte shoppar.

Studien visar, bland annat:

  • Bedrägerier baserat på vilket land kredit- eller betalkortet utfärdades varierar kraftigt, med en faktor på två eller tre.
  • De flesta bedrägerier begås under de dagar när folk inte shoppar – som julafton eller sent på kvällarna. Som exempel ökade bedrägerier för amerikanska företag under sommaren och sent i december, men inte under tunga shoppingdagar som Black Friday, som man annars skulle kunna tro.
  • Bedragare avslöjar sig själva genom att utföra ett flertal köp i snabb följd, ofta upprepas köp tio gånger snabbare än kortinnehavaren.
  • Bedragare föredrar produkter som inte behöver levereras, som kan levereras till publika platser eller parker utan att väcka misstanke och som kan hämtas ut snabbt innan transaktionen anmälts och ogiltigförklarad. Det förklarar varför on demand-tjänster och billigare varor är bedragarnas favoriter.

Rapporten i sin helhet kan laddas ner från stripe.com/blog.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Comscore är först ut att certifieras för Mobile Web Viewability