Keymetrics

Nytt jobb inom digital till 2018

Gillar du att hantera stora datamängder, älskar du siffror och analys?
Sveriges Annonsörer söker en person till KIA-index som kan vara med och hantera och utveckla tjänsten under 2018
Om tjänsten
Sveriges Annonsörer – som driver och äger KIA-index – behöver förstärkning då vi nyligen lanserat populära Poddindex. Du kommer i huvudsak att arbeta med databashantering och publicering av siffror. Du kommer även lägga upp nyheter om statistiken och förändringar varje vecka.
Som analytiker kommer du att arbeta med att löpande publicera siffror och uppdatera informationen. Du kommer även att ha löpande kontakt med alla som publicerar sina siffror hos oss för att uppdatera deras profilsidor med logotyper, kontaktuppgifter och annonsformat.
I rollen som analytiker kommer du bland annat:

  • Hantera olika databaser
  • Importera och granska siffror
  • Publicera siffror och nyheter varje vecka
  • Kontinuerligt uppdatera profilsidor på hemsidan

Om dig
Vi söker en person som är van vid att hantera stora datamängder och har jobbat i olika databaser. Du har god kunskap om webbpublicering samt en bra blick för siffror då arbetet kommer att handla om att granska och analysera samt validera och importera siffror innan publicering. Har du även jobbat med texter ser vi det som en fördel, men det är inget krav. Viktigt är också att du kan hålla deadline eftersom vi jobbar med satta datum, när siffrorna skall publiceras. För oss är det en självklarhet att du är serviceinriktad och alltid sätter kunden i fokus.
Du rapporterar till chefen för KIA-index. Tjänsten är 50 procent dvs deltid.
Sveriges Annonsörer har idag 13 medarbetare.  Läs gärna mer på annons.se
Frågor om tjänsten samt ansökningar mailas till peter.mackhe@annons.se.  Intervjuer sker löpande.
Om Sveriges Annonsörer  
Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924 och är idag världens största annonsörorganisation med närmare 600 medlemsföretag. Våra medlemsföretag står för drygt hälften av de samlade reklam- och medieinvesteringarna i landet. Som intresseorganisation bidrar vi med att skapa bästa möjliga avkastning på medlemmarnas investeringar i reklam och media, samt får dem att arbeta mer effektivt och ansvarsfullt med sina varumärken.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
6 Digitala specialister ger sina hetaste tips för 2018