Keymetrics

Här kan du titta på IABs årliga trendseminarium

IAB Sverige har haft sitt årliga Trendseminarium ”8 minutes”. Talarna fick 8 minuter på sig att presentera sin spaning om ett aktuellt ämne. Om du missad hela eventet så kan du kolla på det i efterhand här.
Bara att klicka och luta dig tillbaka.

Årets trendspanare:
Carl Wåreus, Head of Agency – Google – Being an AI first company
Lisa Gunnarsson, Head of Nordics – LinkedIn – Continuous learning
Henrik Jogin, Technical Director – IDG – Samskapandet inom publicistisk verksamhet
Niklas Bakos, CEO & Co-founder – Advrty – Native ads to virtual reality
Anki Ahrnell, Chief Digital Officer – Bonnier – Technology & People ­ the Crucial Marriage
John Ericsson, Enterprise Growth Expert – Curamando – Fem skiften i marknadsföring
Alexei Grinevski, Nordic Strategy Director PlayAd och Anders Lithner VD, Inizio
Johan Åsén, Product Director – Schibsted – Mediehusens vägval
Nina Kurn, Senior Art Director, Visual planner & Partner, AllthewayJosé
Halvard Kristiansen, Head of Online Sales – MTG Sverige
Lisbeth Larsson, Director of Communications – WWF – Vartannat andetag
Kenneth Danielsson, CEO – GroupM

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Här är vita listan från annonsören Unilever