Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

2017 mest sedda reklamklipp på Youtube

Här är årets mest sedda reklamklipp på Youtube under året. Nummer ett på listan har setts över 150 miljoner gånger.

1. Samsung India Service – visats 150M gånger

2. Clash Royale: The Last Second – visats 110M gånger

3. Ping Pong Trick Shots 3 | Dude Perfect – visats 93M gånger

4. MISS DIOR – The new Eau de Parfum – visats 44M gånger

5. Budweiser 2017 Super Bowl Commercial | “Born The Hard Way” – visats 28M gånger

6. 2017 Kia Niro | “Hero’s Journey” Starring Melissa McCarthy – visats 25M gånger – och vad vi tycker är årets roligaste reklamfilm.

7. adidas Originals | ORIGINAL is never finished – visats 25M gånger

8. iPhone 7 — The Rock x Siri Dominate the Day — Apple – visats 17M gånger

9. Levi’s “Circles” Commercial l Full – visats 22M gånger

10. Mr. Clean | 2017 Super Bowl Ad | Cleaner of Your Dreams – visats 17M gånger

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Läs mer om

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>