Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Det här hände på Dreamforce – i bilder

Under fyra dagar samlades tusentals personer i San Francisco för att delta i Dreamforce, världens största mjukvarukonferens. Men även om du följt olika rapporteringar från Dreamforce kan det vara svårt att få en bild av vad som egentligen hände och hur det var. Därför har vi satt ihop en bildkavalkad från eventet. Titta och njut.

 

Ingången till Dreamforce gick inte att missa. Dagligen passerade deltagarna denna portal, ofta flera gånger.
Hela området innanför var sedan täckt med konstgräs, där folk myllrade runt dag och natt.

Du registrerade dig på någon av de tusentals Mac-datorer som fanns uppställda på flera olika platser på området.
Dag 1 ringlade köerna långa, men senare under veckan var det betydligt lugnare.

Redan tidigt började de viskas om mytiska ”guld-hoodies” som delats ut. Endast nio sådana fanns och bars av personer på ett eller annat sätt utmärkt sig som Trailblazers.

Dreamforce inleddes med en presskonferens där representanter från Salesforce berättade om det senaste de jobbat på.

Ashton Kutcher var på plats och berättade om sitt arbete med Thorn, som jobbar för att stoppa barntrafficking.

Finska Kone fick mycket uppmärksamhet för sitt arbete med Salesforces Einstein och IBMs Watson.
Här pratar Kones VD Henrik Ehrnrooth om digital transformation.

Ville man få en överblick fanns det möjlighet att klättra upp på en sex meter hög pelare mitt på området.

På festen för Salesforces riskkapitalister fanns en uppsättning gamla arkadmaskiner.
Många prövade lyckan med klassiker som Miss Pacman och Space Invaders.

På tisdagkvällen var det dags för Dreamfest. Det var ett enormt event som hölls på på AT&T Park,
hemmaarenan för basebollaget San Francisco Giants.

Under Dreamfest uppträdde bland andra Lenny Kravitz och Alicia Keys, det var hög volym och riktigt bra drag.

Arenan var fylld av folk som tjoade, dansade och överlag diggade med i musiken.

På området fanns även en hel mässhall avsatt för Trailhead, Salesforces utbildningsverksamhet.

Här fanns bland annat en hel stad byggd i lego, där olika program styrde exempelvis tåg som åkte runt, och pariserhjul som snurrade. Allt övervakat av Salesforce Tower som inom kort kommer stå färdigt i centrala San Francisco.

Inne på området fanns möjlighet att lära sig programmering, få konsultation om olika delar av verksamheten
samt ta del av såväl design som innovation.

Givetvis fanns även möjlighet att hänga med Salesforces maskotar:
Einstein, Astro, Codey the bear och Cloudy the goat.
Givetvis fanns även de äldre maskotarna SaaSy och Chatty också på plats.

Salesforce tar även ett stort samhällsansvar, och för varje genomförd ”quest” i deras app donerade de en summa pengar till välgörande ändamål. Totalt kom de upp i över en miljon dollar, eller ca 6 dollar per person som var på plats.

Inget besök i San Francisco är så klart komplett utan ett besök till Golden Gate Bridge.
Med strålande sol och dimbankar som rullade in från bukten var det precis som på film.

Har du möjlighet så rekommenderar jag verkligen att åka på Dreamforce, det är fyra intensiva dagar fylld med information, inspiration och massor av nya kontakter. Om du inte får med dig något därifrån så har du sannolikt suttit inlåst på hotellrummet, en taktik som jag starkt avråder ifrån. Jag hoppas vi ses på Dreamforce nästa år!

Skribent - personal och organisationsexpert

Dagensanalys

Mattias är psykolog som brinner för emotionell intelligens och personlig utveckling. Han arbetar till vardags med utveckling av ledare och medarbetare samt att se till att organisationer har rätt person på rätt plats.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>