Keymetrics

Spotify börjar sälja kosmetika

Inför kommande börsintroduktion testar Spotify nya sätt att tjäna pengar på sina användare.
Försäljningen genomförs i samarbete med Merchbar. Idén är att lyssnaren ska nu köpa artisternas utseende, alltså den kosmetika som de har på sig.

För Kiss-fans blir det en rejäl låda smink som måste köpas.

Spotify anger att de själva inte tjänar några pengar på samarbetet utan istället ger den möjligheten till artisterna.
Men, inget är gratis. Spotify ser nog över hur de annars kan dra in kosing på sina användare som ändå befinner sig på plattformen. Att de den här gången låter artisterna själva behålla hela slanten innebär inte att det finns en annan plan bakom testet.
Här kan du läsa mer och se bilder på hur kosmetikan ser ut. 

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Några bilder från årets Conversion Jam