Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Spotify börjar sälja kosmetika

Inför kommande börsintroduktion testar Spotify nya sätt att tjäna pengar på sina användare.

Försäljningen genomförs i samarbete med Merchbar. Idén är att lyssnaren ska nu köpa artisternas utseende, alltså den kosmetika som de har på sig.

För Kiss-fans blir det en rejäl låda smink som måste köpas.

Spotify anger att de själva inte tjänar några pengar på samarbetet utan istället ger den möjligheten till artisterna.

Men, inget är gratis. Spotify ser nog över hur de annars kan dra in kosing på sina användare som ändå befinner sig på plattformen. Att de den här gången låter artisterna själva behålla hela slanten innebär inte att det finns en annan plan bakom testet.

Här kan du läsa mer och se bilder på hur kosmetikan ser ut. 

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Läs mer om

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>