Keymetrics

Ny funktion från AudienceProject gör det enklare att följa annonskampanjer

Det kan ibland vara lika mycket jobb att sätta upp en annonskampanj som att ta fram en rapport för sagda kampanj. Därför har AudienceProject en ny funktion som genom en integrering med Google DoubleClick for Publishers automatiskt kan generera rapporter för dina kampanjer över flera plattformar.
Om du som publicist sliter med att få fram aktuell och korrekt data från dina olika sidor kan den nya funktionen från AudienceProject verkligen vara något för dig. Integrationen med DoubleClick for Publishers (DFP) gör det enkelt att sätta upp den nya rapporten. Du måste givetvis ha det senaste scriptet av UserReports Premium installerat på alla sidor du vill få rapporter från, men efter det är det helt enkelt bara en fråga om att lägga till användaren ”apps@audienceproject.com” på din DFP-sida, och sedan aktivera funktionen i ditt AudienceReport-konto.
Så fort du sedan skapar en ny kampanj skapas automatiskt en tracking-pixel, samt ett ID för varje tillgänglig annonsplats. Enligt AudienceProject kan det ta 15-30 minuter innan den nya annonsplatsen syns i rapporten, men efter det uppdateras den i stort sett i realtid med intryck samt information om hur länge annonsplatsen är synlig. Det går även att manuellt lägga till att rapporten ska mäta antalet klick på annonsen.
För närvarande fungerar detta enbart för webbsidor, men AudienceProject arbetar på att det ska fungera även för appar. De har inte gått ut med något datum för detta, men sannolikt kommer det inom kort med tanke på att de reda är tydliga med att de jobbar på det.
Som publicist kan det här göra ditt liv mycket enklare, i synnerhet om du har flera olika sidor med annonsplatser som du vill samla data kring. När funktionen för appar sedan aktiveras kommer du inte behöva så mycket mer i fråga om rapport. Förhoppningsvis kan detta även göra det enklare för annonsörer, eftersom det blir mindre risk för misstag när den manuella hanteringen minskar. Att få korrekt data är ju något som båda sidor i transaktionen är måna om.
För dig som vill ha mer detaljerad information finns mycket mer att läsa om på AudienceProjects egen helpdesk.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Ghostery blockerar reklam även i dina program på datorn