Keymetrics

Mathandeln på nätet ökar med 30 procent

E-handelstillväxten för livsmedelsmarknaden har ökat 30 procent globalt, vilket överstiger den totala handeln i FMCG, det visar en ny rapport från Kantar Worldpanel.
I rapporten Future of E-Commerce in FMCG framkommer att e-handel nu står för 4,6 procent av all FMCG-försäljning (snabbrörliga konsumentvaror).
Rapporten fastslår också att FMCG-marknaden kommer att vara värd 170 miljarder dollar år 2025, vilket motsvarar 10 procent av den totala marknaden.
Tillväxten för e-handel inom livsmedel drivs framförallt av Kina, USA, Sydkorea, Japan, Storbritannien och Frankrike. Förra året ökade värdet med 52 procent i Kina och 41 procent i Sydkorea.
“We know that e-commerce is still cannibalising offline purchases. However, there is growing evidence that online formats – in isolation – are no longer the best option for winning share. It’s about how online and offline work together to create a better shopper experience” säger Stéphane Roger, global shopper and retail director på Kantar Worldpanel.
Rapportens resultat baseras på beteendet av 500.000 konsumenter över Nord- och Sydamerika, Europa och Asien.
Här hittar du hela rapporten.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Barnen och Internet 2019: Snapchat dominerar