Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Marknadsförare hänger inte med i konsumentens ändrade beteende

Hela 75 procent av marknadsförare misslyckas med att förstå förändrade konsumentbeteenden, vilket påverkar företagets prestation, det visar en ny studie av Adobe och Goldsmiths.

Samtidigt framkommer det i studien att de varumärken som lyckas hänga med i konsumenternas konstanta förändringar presterar bättre (14 procent) än de varumärken som bara använder traditionella lojalitetsprogram.

Studien visar även att företag måste skräddarsy upplevelsen efter konsumentens behov för att skapa lojalitet, 61 procent av konsumenterna uppgav detta som en drivande faktor. Trots att 65 procent av företagen uppger att de möter kundens individuella behov är det endast 32 procent som använder AI för att förbättra kundupplevelsen och 58 procent som har alla sina tjänster tillgängliga i mobilen.

Läs mer här.

Annika Basun

Skribent

Dagensanalys.se

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>