Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Göteborgsbyrån Sigma vill ta Growth Driven Marketing till Stockholm

Kundernas förväntningar har förändrats. Att leverera en genomsnittlig kundupplevelse är inte längre tillräckligt säger Göteborgsbyrån Maverick by Sigma som utvecklat konceptet Growth Driven Marketing, GDM, och med det satsar man stort i Stockholm.

Konceptet fokuserar på att attrahera, konvertera och ta hand om kunder utifrån analys av kunddata, optimerade kundupplevelser och ett tillväxtdrivet tänk.

– Maverick by Sigma har vuxit kraftigt de senaste två åren. Tiden var mogen att satsa i Stockholm, och det har vi gjort med besked. Vi är nu nästan 20 personer och har fokuserat på resultatdriven marknadsföring baserad på verkliga kunddata, säger Peter Knapp, affärsansvarig på Maverick by Sigma i Stockholm.

– De flesta av oss kunder, användare och besökare har idag mycket högre förväntningar på upplevelsen än tidigare. Vi förväntar oss skräddarsydda lösningar för våra behov och att behandlas på samma sätt online som i den fysiska butiken. Varumärken förväntas vara proaktiva och ge oss vad vi behöver, när vi behöver det, levererat på ett sätt som vi gillar. Därför har Maverick by Sigma utvecklat ett koncept som kallas Growth Driven Marketing, fortsätter Peter.

Med Growth Driven Marketing hjälper Maverick by Sigma sina kunder att attrahera, konvertera och ta hand om leads på ett kundorienterat och fokuserat sätt. Man strävar efter att optimera kundupplevelser genom att arbeta med CXM (Customer Experience Management), och metoder som Inbound Marketing, konverteringsoptimering, Marketing Automation och analys av de digitala fotspår kunden lämnar ifrån sig under sin kundresa.

– Det finns så mycket data där ute idag som företagen inte tar tillvara. Det är i denna data kundernas verkliga behov, beteende och preferenser kan identifieras. Kunddata är nyckeln till att skapa en riktigt bra kundupplevelse, förklarar Peter.

Teamet på Maverick arbetar med en ständig analys av kundbeteendet och rekommendationer på förbättringar av kundupplevelsen. I nära samarbete med IT-konsulterna på Sigma, som Maverick är en del av, kan kunderna också få lämplig utveckling i berörda system, som CRM, CMS, e-handel och Marketing Automation.

– Med Growth Driven Marketing vet vi vad kunden vill ha, var den vill ha det och när den vill ha det. Genom att arbeta på detta sätt fortsätter våra kunder vara relevanta, intressanta och personliga för sina kunder, avslutar Peter Knapp.

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

Läs mer om

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>