Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Förstå det nya konsumentbeteendet Omnishopping – Infographic

I företaget Criteos senaste undersökning framträder en ny typ av konsumentbeteende. De kallar detta för omnishopping, och innebär att konsumenters kundresa innefattar många olika kanaler, och det visuella blir allt viktigare för att fånga kundernas uppmärksamhet, både online och offline.

Företaget Criteo jobbar med att samla kunddata och förstå konsumentbeteenden. I deras senaste studie ”The Shopper Story” undersöktes 2.5000 amerikaners shoppingvanor, och studien visar på en del riktigt intressanta resultat. Bland annat är det färre än hälften som handlar från den första webbsida de besöker, och många vill se produkten fysisk innan de genomför sitt köp. Hela 89% menar dessutom att attraktiva produktbilder kan få dem att genomföra ett köp direkt, så det visuella är viktigare än någonsin.

Enligt Jonathan Opdyke, strategisk chef på Criteo, måste marknadsförare förstå att en strategi för omnichannel nu är ett måste om du ska kunna fånga kunderna och få dem att genomföra ett köp. Du kan läsa mer om omnishopparna i infografen nedan.

Skribent - personal och organisationsexpert

Dagensanalys

Mattias är psykolog som brinner för emotionell intelligens och personlig utveckling. Han arbetar till vardags med utveckling av ledare och medarbetare samt att se till att organisationer har rätt person på rätt plats.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>