Keymetrics

Cyber Monday slår nya rekord för e-handeln

Adobe har släppt data som visar hur det gick för e-handeln under Cyber ​​Monday.
Cyber ​​Monday förväntas slå nytt rekord som den största online-försäljningsdagen i historien med 6,59 miljarder dollar, vilket motsvarar 54,77 miljarder svenska kronor. Det är en ökning med 16,8 procent jämfört med 2016.
Toppsäljare på Cyber ​​Monday var Nintendo Switch, PJ Masks och Hatchimals & Colleggtibles figurer, Apple AirPods, streaming-enheter som Google Chromecast och Roku, samt Super Mario Odyssey.
Shopping och köp via smartphones är den nya normen för detaljhandeln och de bör optimera sina kampanjer för mobila enheter.
Den totala webbtrafiken till detaljhandeln ökade med 11,9 procent under Cyber ​​Monday. Mobilen satte nya rekord och representerade 47,4 procent av besöken (39,9 procent av smartphones, 7,6 procent surfplattor) och 33,1 procent av intäkterna (24,1 procent smartphones, 9,0 procent surfplattor).
Smartphone trafiken ökade med 22,2 procent jämfört mot fjolåret, medan försäljningen via smartphones hade en tillväxt med 39,2 procent tillväxt (1,59 miljarder dollar) och visade ett nytt ”all-time high”.

”Shopping och köp via smartphones är centralt för e-handeln som måste fortsatta optimeria för mobila enheter och plattformar, säger Mickey Mericle, vice president, Marketing and Customer Insights at Adobe. ”Konsumenterna blir också mer kunniga och effektiva onlinekunder. Man vet allt mer var de ska hitta bästa erbjudanden och vad de vill köpa, vilket resulterar i att matchande av pris minskar. Millennials var sannolikt en annan anledning till den dramatiska tillväxten i mobilen, 75 procent förväntas handla via sin smartphone.”

Spana in alla siffror här

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Kantar ska leverera radio-valutan i Sverige