Keymetrics

AI börjar leta sig in i undersökningsbranschen

Researchföretaget response:now har skapat produkter som med hjälp av AI styr och ger insikter i sina undersökningsprojekt.
Företaget som har sin bas i Prag har nyligen lanserat i USA, och även andra länder i Europa. Bland kunderna finner du Google, Mastercard, Raiffeisen Bank och Marks & Spencer.
Deras nisch är att kombinera undersökningskompetens med automatisering och AI för att kunna leverera rapporter till en mycket mindre kostnad, jämfört med traditionella undersökningar.
Undersökningsprojekt inkluderar: Koncept, paketering, bildtester, NKI, lojalitet, pris och marknadsanalys.
Det här är ett av alla företag inom research som antingen redan kommit igång med AI eller står i startgroparna att använda tekniken för att både leverera bättre rapport, genomföra projekt billigare och helt enkelt hänga med kundernas utveckling.
 

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Influencer
Valuefications ska effektivisera influencer marketing