Keymetrics

Adobe och Microsoft utökar sitt samarbete kring CRM och Content Management

Adobe kopplar nu ihop deras Experience Management med CRM-data från Microsoft Dynamics 365
Adobe Marketing Cloud som är en del av Adobe Experience Cloud har nu integrerats med Microsoft Dynamics 365,. Den nya tjänsten är tillgänglig för deras kunder idag, där man integrerar och optimerar tjänsterna.

I över ett år har ingenjörsteam från Adobe och Microsoft arbetat nära varandra och med gemensamma kunder med ett antal integreringar som ökar affärsvärdet”, säger Suresh Vittal, vice vd, Experience Cloud Strategy på Adobe. ”Genom att hjälpa företag med design och rikt innehåll med hjälp av stora mängder data – inklusive CRM-data från Microsoft Dynamics 365 – Adobe och Microsoft är nu unika positionerade för att hjälpa hur försäljnings- och marknadsorganisationer att öka sitt ingagemang med kunderna baserat på data och Analys.

Eftersom vårt samarbete med Adobe fortsätter att öka, kan vi nu erbjuda företag den möjligheten att använda Adobes tjänster för att leverera fantastiska kundupplevelser, i kombination med Microsofts CRM”, säger Alysa Taylor, chef för Business Applications Group i Microsoft. ”Integrering av Microsoft Dynamics 365 med Adobe Experience Manager är ett naturligt ett steg för att öka engagemanget hos kunderna som i sin tur ökar försäljningen.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Google lanserar Stadia – nästa generations spelplattform