Keymetrics

Adobe kör sina annonser helt programmatiskt i alla kanaler

Adobe Systems kör nu en annonskampanj helt programmatiskt. De vill visa att automatiserade processer snart blir det enda sättet att effektivt placera sina annonser i alla kanaler.
Det är Adobes första programmatiska kampanj till 100 procent, de vill visa att programmatisk annonshandel verkligen har vuxit upp och fungerar i alla kanaler.
Adobe har alltid har förlitat sig på digital marknadsföring för sina annonser, nu är första gången som deras kampanj körs ut helt programmatiskt i alla kanaler inklusive online, social, mobil och tv.
Det är den globala ”Experience Business” kampanjen med budskapet att Adobe hjälper kunderna att fokusera på fullservice snarare än på en enda produkt.
”Adobe använde sin egen programmatiska programvara (Adobe Advertising Cloud som är en del av Adobe Experience Cloud) för att placera sina annonser programmatiskt, de är helt transparenta och erbjuder sina tjänster till andra varumärken och byråer”, kommenterar Keith Eadie, vp för Adobe Advertising Cloud.
Eadie hävdade att marknadsförare som använder Adobes programmatiska verktyg vet exakt var deras annonser fungerar och hur deras pengar spenderas i alla kanaler och därigenom undviker man annonsbedrägerier som är ett stort problem i digital annonsering. Adobe säger att programmatisk annonsering är bekvämare, mer exakt och kostnadseffektivare än manuella köp om de utförs på rätt sätt.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Meltwater lanserar nya funktioner och produkter