Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Adobe kör sina annonser helt programmatiskt i alla kanaler

Adobe Systems kör nu en annonskampanj helt programmatiskt. De vill visa att automatiserade processer snart blir det enda sättet att effektivt placera sina annonser i alla kanaler.

Det är Adobes första programmatiska kampanj till 100 procent, de vill visa att programmatisk annonshandel verkligen har vuxit upp och fungerar i alla kanaler.

Adobe har alltid har förlitat sig på digital marknadsföring för sina annonser, nu är första gången som deras kampanj körs ut helt programmatiskt i alla kanaler inklusive online, social, mobil och tv.

Det är den globala ”Experience Business” kampanjen med budskapet att Adobe hjälper kunderna att fokusera på fullservice snarare än på en enda produkt.

”Adobe använde sin egen programmatiska programvara (Adobe Advertising Cloud som är en del av Adobe Experience Cloud) för att placera sina annonser programmatiskt, de är helt transparenta och erbjuder sina tjänster till andra varumärken och byråer”, kommenterar Keith Eadie, vp för Adobe Advertising Cloud.

Eadie hävdade att marknadsförare som använder Adobes programmatiska verktyg vet exakt var deras annonser fungerar och hur deras pengar spenderas i alla kanaler och därigenom undviker man annonsbedrägerier som är ett stort problem i digital annonsering. Adobe säger att programmatisk annonsering är bekvämare, mer exakt och kostnadseffektivare än manuella köp om de utförs på rätt sätt.

Digital Media Strategist

Dagensanalys.se

Head of marketing and sales at Dagensanalys.se

I'm a solution finder, in one short sentence, a little bit longer version is listed below...

I strive to be the best digital media specialist in Sweden who delivers good solutions to improve the business, based on a well thought out analysis.

I have great track record in the market research field, and a few years in the ad-production business. Lately I have specialized in media analyses. I have worked with ad-spend statistics and forecasts for Sweden and Norway for two years. I analyze the development of the newspaper edition for the biggest Nordic business newspaper.

I have a small personal consultant firm specialized on sales training, public relations, econometric analyses, business development and procurement.

If you have any questions, don’t hesitate to contact me…

Läs mer om

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>