Keymetrics

MailChimp drar till med dubbel opt-in

MailChimp vill hjälp alla sina kunder att bli redo för GDPR. Så om du skickar ut epost via tjänsten så får du numera hjälp att hantera opt-in.
Numera måste dina mottagare välja opt-in för att kunna ta emot epost via MailChimp. För Europeiska mottagare gäller en dubbel opt-in
Om du vill kan du själv gå in och ändra till enkel opt-in i dina inställningar och även i dina listor. Men vi rekommenderar inte att du gör eftersom du då sannolikt inte kommer att vara inom regelverket för GDPR.
MailChimp hänvisar till att deras kunder inom EU tycker att en enkel opt-in är för svagt med tanke på kommande regeländringarna.
Här kan du läsa mer om förändringarna

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Sökmotoroptimering
Sökmotoroptimering – 13 tips för framgångsrik sökmotoroptimering