Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Kantar Sifo söker seniorkonsult för kommunikation- och varumärkesmätningar

Kantar Sifos avdelning för kommunikations- och varumärkesmätningar söker nu en seniorkonsult till sitt team. Avdelningen arbetar med mätningar inom kommunikation med fokus på reklam, varumärkes- och affärsutveckling.

Rollen som seniorkonsult innebär att du hjälper våra kunder med beslutsunderlag, insikter och rådgivning kopplat till de undersökningar avdelningen genomför.

Som seniorkonsult hos oss utvecklar du relationen till befintliga och potentiella kunder och har därmed ett försäljnings- och budgetansvar.

Du har sinne för affärer och att tycker det är roligt att prestera. Du är bra på att presentera slutsatser och rekommendationer på ett inspirerande och övertygande sätt, och tvekar inte att utmana etablerade sanningar och sticka ut hakan om det är det som krävs för att nå fram med vårt budskap.

I projektteamen har du en ledarroll och du trivs med att utveckla och inspirera andra. Din uppgift i teamet är att vara kundansvarig och genomföra löpande projekt för dina kunder, allt från behovsanalys och projektdesign till analys av insikter/rekommendationer och slutligen presentation av resultat.

Du kommer att arbeta både med svenska och internationellt starka varumärken som kunder och får därigenom möjlighet till utveckling genom vårt internationella nätverk.

Du får ett tillfälle att vara del av Kantar Sifos ledande roll inom media och kommunikation och möjlighet till ansvar för definierat produktområde.

För att trivas i rollen tror vi att du innehaft liknande roller tidigare inom marknadsundersökningsbranschen alternativt på företag som insight manager.

Vi söker dig som:
– Har minst 5 års tidigare erfarenhet från liknande roll.
– Är en duktig presentatör, gärna med erfarenhet av faciliteringstekniker.
– Har ett stort intresse och engagemang för reklam- och kommunikationsmätningar.
– Har erfarenhet av att hantera data och omsätta statistik till insiktsbaserad rådgivning.
– Har en god förmåga att bygga och utveckla kundrelationer, gärna med erfarenhet av rådgivande försäljning.
– Har ledaregenskaper och förmåga att motivera andra, både i vår egen och i kundernas organisationer.
– Har god stilistisk förmåga och goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.

Sista ansökningsdag för tjänsten är 10 november, urval och intervjuer sker löpande. Ansökan sker här ”Ansök”. Om du har några frågor kan du kontakta Ioana Velasquez; ioana.velasquez@kantar.com

Digital Media Strategist

Dagensanalys.se

Head of marketing and sales at Dagensanalys.se

I'm a solution finder, in one short sentence, a little bit longer version is listed below...

I strive to be the best digital media specialist in Sweden who delivers good solutions to improve the business, based on a well thought out analysis.

I have great track record in the market research field, and a few years in the ad-production business. Lately I have specialized in media analyses. I have worked with ad-spend statistics and forecasts for Sweden and Norway for two years. I analyze the development of the newspaper edition for the biggest Nordic business newspaper.

I have a small personal consultant firm specialized on sales training, public relations, econometric analyses, business development and procurement.

If you have any questions, don’t hesitate to contact me…

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>