Keymetrics

Ipsos ska publicera böcker om företagets samlade insikter

Ipsos MORI i England har ett nytt samarbete med Atlantic Books för att publicera flera böcker och på så vis marknadsföra sin verksamhet. Innehållet är baserat på insikter som man samlat på sig genom sin research.
Böckerna, som publiceras på engelska, ska djupdyka i hur människor världen över tänker och agerar.
Den första utgåvan som släpps september månad nästa år heter ”The Perils of Perception: Why We Get Nearly Everything Wrong” och är skriven av Bobby Duffy som är chef för Ipsos MORI Social Research Institute.
Den första boken bygger på undersökningar som genomförts i över 40 länder sedan 2013.
”We are committed to publishing a range of ground-breaking books that will change how we see the world. I am particularly excited about The Perils of Perception and I think it signals a bold new direction in the ’smart-thinking’ genre. Bobby is a major talent and we have already received a great deal of interest in the international rights, particularly as Ipsos are eager to support foreign publications of the book in each respective territory with substantial resources,” kommenterar en representant för Atlantic Books.
Ipsos böcker borde, när de väl publiceras, borde vara standardläsning hos annonsörer och marknadsförare. Det är bara när man förstår vad som hänt som man också tryggt kan blicka framåt.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Acast belönas med IABs mätcertifiering – som man också var med att ta fram