Keymetrics

Du måste vara snabb på att svara när du driver e-handel

Enligt en ny undersökning om e-handelsvanor förväntar sig nio av tio kunder (89 procent) ett svar på sin fråga inom 24 timmar.
I undersökningen ”2017 SAP Hybris Consumer Insights” ingick 20 000 e-handelskunder över hela världen och där framgår att det enklaste sättet att hålla sina kunder nöjda är att vara responsiv – och det snabbaste sättet att förlora kunder är att dela information om dem utan deras vetskap.
Fyra av fem näthandlare (80 procent) går med på att dela en del av sin information med företag. I Japan är man minst benägen att göra det (52 procent) till skillnad från Colombia och Indien (båda 92 procent). Personer från alla länder utom i Ryssland har möjlighet att lämna ut sin e-postadress, men bara hälften av konsumenterna i Mellanöstern vill lämna ut sitt mobilnummer.
Klicka här för att ladda ned rapporten “2017 SAP Hybris Consumer Insights”.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Så här bra går det för sökannonserna på Amazon