Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Infograf: Det här fungerar på Facebook när du vill marknadsföra!

Byrån Ignite gick nyligen igenom 18.000 inlägg på Facebook för att ta reda på vad som fungerar bra och vad som fungerar mindre bra när du som företag vill marknadsföra dig på plattformen. Det visar sig att video fungerar bra, men inte för allt.

Du har säkert själv funderat på vilken typ av innehåll du ska lägga upp på Facebook för att skapa engagemang och locka kunder. Facebook har satsat stort på video, och den typen av material får visserligen stor spridning, men det är inte bra om du vill att användarna ska gilla och kommentera. För den typen av interaktion är foto- och länkinnehåll bättre. Se mer i infografen nedan:

Skribent - personal och organisationsexpert

Dagensanalys

Mattias är psykolog som brinner för emotionell intelligens och personlig utveckling. Han arbetar till vardags med utveckling av ledare och medarbetare samt att se till att organisationer har rätt person på rätt plats.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>