Keymetrics

Philip Duffield blir ny Managing Director för Adobe Advertising Cloud i Europa och Mellanöstern

Philips främsta uppdrag är att skapa tillväxt i hela regionen, inklusive Norden. Han förväntas även stärka Adobes strategiska partnerskap med företag och samt stärka Adobes arbete med att skapa bättre kundupplevelser genom Advertising Cloud-plattformen.
Philip Duffield har mer än 14 års erfarenhet inom medie- och reklambranschen och har jobbat i Europa, Mellanöstern, USA och Asien. Senast kommer han från Samba TV, ett San Fransisco-baserat data- och analysföretag. Dessförinnan har han haft ett flertal roller hos AOL och även jobbat som Chief Operating Officer hos Uncommon, som är en AI-rekryteringsplattform.
Adobe Advertising Cloud styr en årlig reklamanvändning på omkring 3,5 miljarder dollar för mer än 1000 kunder över hela världen. I kölvattnet av Adobes uppköp av TubeMogul kommer Philip att spela en mycket viktig roll i att sätta den strategiska riktningen för Adobe, i syfte att hjälpa några av Europas största företag att utveckla och genomföra effektivare reklamkampanjer.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Benjamin Holmfred tar över rollen som vd på IUM