Keymetrics

comScore lanserar produkten Activation

comScore har utvecklat en ny produkt som man kallar för Activation. Den kombinerar big data, AI och maskininlärning.
Det verkar som att comScore tog i från tårna när de utvecklade Activation, en produkt som använder både big data, AI och maskininlärning.
Activation använder data från comScores planerings- och mätverktyg vilka i sin tur innehåller beteendedata från desktop, mobilt och tv för att skapa segment som kan användas på olika tredjepartsplattformar.
Kunder som testat Activation använder produkten för att skapa demografiska målgrupper som baseras på comScores TV, OTT och digitala plattformar. Sedan använder man dessa för att hitta segment som ej ännu fått budskap på nätet, retargeting på desktop och mobil samt skapa tvillinggrupper.
”The media industry is moving in the direction of advanced audience segmentation and more intelligent, quality campaign delivery. comScore Activation provides our clients with a number of ways to find and activate their most valuable audience segments based on consumers’ behavior across all platforms, while ensuring ads will be delivered in quality, brand safe environments. This allows them to extract greater value out of the advertising ecosystem and drive stronger ROI,” förklarar comScore.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Nu kan du analysera både App och Webb i Google Analytics