Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Bisnode ska med Madeleine bli bäst på B2B

Bisnode Sverige tillsätter Madeleine Lindgren som Digital Marketing Manager. Hennes första uppdrag blir att skapa Sveriges bästa digitala B2B-marknadsavdelning, meddelar Bisnode.

Madeleine Lindgren har en bakgrund i start up-världen och kom till Bisnode för ett år sedan. I hennes nya roll som Digital Marketing Manager ingår uppdraget att bygga upp ett team som kommer arbeta helt datadrivet.

– Vi brukar blygsamt säga att vi ska bli Sveriges bästa digitala B2B-marknadsavdelning, säger Madeleine Lindgren. Bisnode är ett ledande data- och analysföretag, så givetvis ska vi vara bäst på att arbeta datadrivet.

Bisnode sätter ihop teamet från grunden och rekryterar just nu sex nyckelpersoner, varav en redan är på plats.

– Hittar vi rätt spetskompetens har vi alla förutsättningar att lyckas. Vi sitter med marknadens främsta verktyg och arbetar med de bästa byråerna inom web, marketing automation, display och content, fortsätter hon.

Vi kontaktade Madelene för att ställa några frågor.

Hur ska det här gå till – att bli Sveriges bästa digitala B2B-marknadsavdelning?

– Vi ska bygga upp ett grymt team med olika spetskunskaper inom digital marknadsföring. Vi vill bygga ett team där innovation är en naturlig del för att tänka ” outside the box” och att man vågar testa nya saker och vågar misslyckas i allt vi gör för att snabbare lära oss vad som funkar. Vi kommer jobba med ” piloter/tester” i alla olika delar av vår marknadsföring för att kunna vara snabbfotade och veta vad vi ska satsa på och inte. Vi kommer jobba extremt datadrivet och ta datadrivna beslut med hjälp av all data vi har i våra kanaler men självklart också vår Bisnode data och de analyser vi jobbar med här. Tillsammans med extremt duktiga medarbetare, rätt teknik och rätt inställning kommer vi lyckas.

Och vad är just bäst? Hur vet man när man är det?

– När vi är ett team som jobbar snabbfotat och vågar testa och våga utmana och lyckas med nya tillvägagångssätt och vågar göra nya saker som ingen annan har testat. När vi är ute och inspirerar andra B2B företag i hur de kan jobba på liknande sätt, sharing is caring!

Madeleine kommer att arbeta under marknads- och kommunikationsdirektör Pia Törnqvist som har flera år inom Bisnode-koncernen bakom sig.

– Vi på Bisnode älskar data. Vi har de bästa analytikerna och vi har spännande lösningar på gång när det gäller att kombinera online- och offline-data. Att nu själva dra nytta av detta för att bygga vår nya avdelning känns inte bara helt naturligt, utan även fantastiskt roligt, säger Pia Törnqvist.

Redaktör & Digitalspecialist

Dagensanalys.se

Analys, Digitala Medier och Marknadsföring är tre områden som jag brinner för. Här på Dagensanalys.se kan jag förena dem till insikter som jag publicerar. Tveka inte att dela dina egna insikter med mig genom att skriva till vår redaktion.

1 kommentar

Spännade, med tanke på att Bisnode försökt etablera begreppet ”smart data”, som mer eller mindre beryder forsatta leveranser av hederligt data från SPAR, Bolagsverket, och en del algoritmer för att sätta kreditbetyg, så kan det bli en utmaning att deras marknadsavdelning bla ska använda sig av Bisnodes egna datakällor för att bli bäst i Sverige.

Svara

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>