Keymetrics

Sveriges vassaste webboptimerare går ihop med Curamando

Vi på Dagensanalys.se har följt John Ekman och Conversionista en tid och fick idag den heta nyheten att de går ihop med digitala strategikonsulten Curamando.
Grattis får vi väl säga John, riktigt kul! Kan du berätta mer om affären?
– Tack! Jag började för sju år sedan med målet att bygga upp Sveriges mest respekterade företag inom konvertering. Jag känner att vi har nått det målet med råge. Därför är det kul att nu få sätta upp nya djärva mål att jobba vidare emot.
Jag förstår, vad är de nya målen?
– Vi har tittat runt och funderat mycket på vad som ska vara en slags ”Minimum viable service” för att hjälpa kunden på deras digitala resa. När vi letat runt har vi kommit till slutsatsen att Curamando är det företag som kompletterar oss bäst – Både vad gäller vilka tjänster man erbjuder, men också vilka värderingar och synen på företagsbyggande man har.
Ok, hur ska ni följa upp målen då (frågar analytikern i mig, haha)?
– Klart att du ställer den frågan. Supernöjda kunder och en både nöjd och kompetent personal har vi redan. Så, jag tänker att vi nu ska få fler kunder och medarbetare av den sorten.
Vad är det för tjänster du menar att man som företag bör ha?
– Många har ju varit fokuserade på att driva trafik och till det har vi adderat konverteringsoptimering. Det är viktigt att man optimerar sina digitala flöden hela vägen från start till mål.
– Man ska inte tro att man är i mål med dessa insatser. Det är även otroligt viktigt att de taktiska planerna, som man har satt upp, följer tydligt den digitala strategin.
Du har skapat en Lego-film för att kommunicera affären. Det är ju lite udda?
– Det är viktigt att vara personlig. Det har varit centralt under hela Conversionistas resa. Människor lyssnar på andra människor när man vill veta hur man skall optimera den digitala affären – inte på företag. Jag tycker att alla ska få göra lite roliga och omotiverade saker på jobbet ibland. Framförallt om man lägger så mycket tid på jobbet som vi gör, det är viktigt att man har lite kul också.

Blir det en vanlig dag på jobbet nu på måndag eller ska du ta pengarna och åka till Bahamas?
– Det här handlar inte om att casha-ut. Utan snarare om att investera för framtiden med en ny partner. Jag kommer fortsätta som ”Chief Conversionista”
– Målet är att inspirera det digitala i Sverige på det sätt som jag alltid har gjort, där är det ingen skillnad. Vi har nu möjligheten att växla upp affären ytterligare.
– Min personliga målsättning är att minska företagets beroendet till mig själv så att jag inte riskerar  att brinna upp utan kan vara med ”in the long run”.
– Jag säger som Håkan Hellström – ”Allt det bästa har inte hänt än”
PS! Vill du också bli en konverterare av världsklass som står ut som den bästa digitala experten på företaget? Kom till Conversion Jam och lär dig alla knep av de bästa i världen!

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Pixel Nordic utnämnd till bästa marknadsföringsbyrå