Mindshare och POSSIBLE lanserar optimiseringslösning för Amazon

Företagen Mindshare och POSSIBLE går nu ihop i ett projekt för att hjälpa företag att optimera sina annonsinsatser på de många plattformar som Amazon förfogar över.
Genom samarbetet kan företaget dra nytta av sina respektive styrkor. Mindshare har expertkompetens inom mediaplanering, annonsköp, dataanalys och annonsstrategi, medan POSSIBLE är experter på e-handel, dataanalys och kreativ intelligens. Tillsammans vill de nu hjälpa företag att hantera och optimera sina annonser på Amazon, som på kort tid seglat upp som en reell konkurrent på annonsmarknaden.
Från att ha agerat i det tysta har Amazon nu lanserat sina intentioner att ta sig in på annonsmarknaden, och redan i år beräknar experter att företaget kommer att omsätta en miljard dollar i annonser. Om bara tre år förutspås de omsätta hela 20 miljarder dollar, och kommer då vara tredje största annonsplattform efter Google och Facebook. Joe Migilozzi, Shop + Lead på Mindshare menar att företag som inte ser Amazon som en mediaplattform riskerar att snart bli överflödiga.
Däremot har Amazon ännu inte samordnat de olika annonsmöjligheterna över sina olika plattformar, vilket lämnar en öppning för Mindshare och POSSIBLE att fylla. När allt fler vänder sig till Amazon för sina annonser finns det därför stora möjligheter att skära emellan och hjälpa företag att få ut mesta möjliga av sina annonspengar.