Keymetrics

Twitter gör nytt försök med TV-reklam

För två år sedan gjorde Twitter en TV-reklam som dessvärre inte riktigt hittade hem. Nu gör de ett nytt försök tillsammans med Rapparen Chance, för att få folk att förstå varför de ska använda Twitter.
Twitter har länge kämpat med vikande användarsiffror och försämrad lönsamhet, något som inte ens Donald Trump haft någon jättestor inverkan på. De senaste två åren har sett en mycket liten utveckling i antalet aktiva användare, och därför gör de nu ett nytt försök med TV-reklam.
Rapparen Chance går i reklamen ut via Twitter till sina följare för att få tips på vilka låtar han ska spela på en konsert. Under hashtaggen #SeeEverySide menar Chance att han genom Twitter får se alla perspektiv samtidigt.
För användarna är värdet i att använda Twitter att de kan få en direktkanal till sina favoritartister, som är intresserade av att prata med just dig via Twitter.
Reklamen lanserades under Cannes Lions advertising festival och är 60 sekunder lång. Om den däremot lyckas övertyga fler användare om varför Twitter är stället där du bör vara återstår att se. Konkurrensen är ju onekligen hård i den sociala medievärlden.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
69 procent av köpen sker programmatiskt år 2020