Keymetrics

Twitter och dunnhumby går samman för förbättrad annonsmätning

Twitter samarbetar med Tescos dataföretag dunnhumby för att hjälpa FMCG-varumärken att ta reda på hur deras investering i riktade annonser fungerar.
Förra året gick Facebook samman med dunhumby för att knyta ihop annonser på det sociala nätverket med offline-försäljning. Nu, genom att anonymt länka Tescos data med Twitters brittiska användare, menar företaget att de kan analysera effekten av faktisk försäljning och identifiera vilka faktorer som gör Twitter-kampanjen bättre, baserat på frekvens, målgruppsinriktning och typ av annons.
Karyn Mukerjee, Director Data innovation & Partnerships på dunnhumby, menar att varumärken nu kan få en mycket bättre förståelse för effekten av sina Twitterkampanjer.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Davids Disposable
Engångskameran har blivit en succé på AppStore