Nicklas Biverståhl ny sponsringschef för Svenska Spel

Svenska Spel har utsett Nicklas Biverståhl till ny sponsringschef.
Som sponsringschef ansvarar Nicklas Biverståhl för Sveriges största sponsringsbudget (cirka 337 miljoner kronor per år) och att sponsringen tydligt stödjer Svenska Spels affär och varumärke. Han har varit anställd hos Svenska Spel sedan 2005 och har tidigare arbetat bland annat som försäljningschef för ombudsaffären och chef för förening och arenaspel.
– Mitt mål var att rekrytrera den bäst lämpade personen till Sveriges roligaste sponsringsjobb. Med sin breda erfarenhet från försäljnings- och relationsskapande aktiviteter kombinerat med ett glödande intresse och kunskap om idrottssverige tillför Nicklas ett stort värde till vårt sponsringsarbete. En viktig uppgift för Nicklas framåt är att öka effekten av sponsringen och stärka den kommersiella kopplingen till våra sponsringsmottagare, säger Joakim Mörnefält, kommunikationsdirektör på Svenska Spel.
– Jag är otroligt glad över att ha fått förtroendet att leda vårt sponsringsarbete framåt. Mitt mål är att sponsringen ska fortsätta göra skillnad för svensk idrott och bidra till utveckling på alla nivåer, såväl bredd som elit. Det stärker vår affär, vårt varumärke och engagerar våra kunder långsiktigt. Det blir extra viktigt nu när vi står inför en omreglering av spelmarknaden, säger Nicklas Biverståhl.
Om Svenska Spels sponsring
Svenska Spel har stöttat svensk idrott sedan 1934, och engagemanget i idrotten är en viktig del av organisationens historia. Det nära samarbetet med idrotten möjliggör unika kundupplevser samtidigt som det bidrar till att idrotten utvecklas på alla nivåer. Svenska Spel stödjer landslagen inom en rad idrotter, men satsar också miljoner på talangutveckling, bredd och ungdomsidrott.
Svenska Spel är huvudsponsor till Svenska Fotbollförbundet, Svenska Ishockeyförbundet, Svenska Handbollförbundet, Svenska innebandyförbundet och Svenska Bandyförbundet. Nyligen har även ett samarbete inletts med Riksidrottsförbundet med syfte att få fler unga och vuxna i rörelse. För mer information om Svenska Spels sponsring, besök: https://om.svenskaspel.se/var-sponsring/