Keymetrics

SMIF väljer ny Generalsekreterare

Efter sex år på posten som generalsekreterare väljer Anna Broback att kliva av. SMIFs styrelse fattade i förra veckan beslut om att ny generalsekreterare för föreningen blir Mattias Strandberg, till vardags skribent på Dagensanalys.se.
I samband med SMIFs årsmöte deklarerade tidigare generalsekreteraren Anna Broback sina intentioner att lämna posten. Med sex år på posten känner hon att det är dags att lämna plats för en ny förmåga. “Vi har varit oerhört nöjda med Annas jobb, och det är tråkigt att hon väljer att lämna posten” säger styrelsens ordförande Karin Nelsson.
Nye generalsekreteraren Mattias Strandberg är utbildad psykolog och har en bakgrund som konsult där han arbetat med rekrytering, ledarskap och organisationsutveckling. Sedan två år tillbaka skriver han artiklar för Dagensanalys.se. “Kombinationen av psykologi, journalistik samt de insikter och kunskaper Mattias har om marknaden för undersökningar gör honom till ett mycket bra val som SMIFs generalsekreterare,” säger Karin Nelsson.
Målen för generalsekreteraren är flera, bland annat att öka medlemsantalet, förstärka nätverkandet samt skapa mervärde för medlemmarna. Aktiviteter som faller inom ramen för generalsekreterarens uppdrag är att ge information till medlemmarna, skapa möjligheter att träffas och utbyta erfarenheter samt skapa tillfällen där medlemmarna kan ta del av det senaste inom undersökningsvärlden.
Mattias tillträder posten den 1:a maj, och kommer initialt behöva sätta sig in i verksamheten. “Det blir nog ingen lång smekmånad” säger Mattias, och menar att det redan finns flera idéer på vad SMIF kan göra för att bli en attraktiv och värdefull samarbetspartner för alla som arbetar med marknadsundersökningar och mätningar av olika slag. “Flera företag arbetar med precis det som SMIF värnar om, men de ses inte som ett traditionellt marknadsundersökningsföretag och är därför inte medlemmar. Jag tror däremot att de definitivt kan se ett värde i att vara del i det nätverk som SMIF innebär” säger Mattias.
Om SMIF
SMIF är en intresseorganisation för företag som jobbar med marknadsundersökningar. Som medlem innebär det att du och dina medarbetare har tillgång till ett unikt nätverk som alla befinner sig i en liknande arbetssituation och många gånger har samma utmaningar som du och dina kollegor.
SMIF samarbetar med närliggande organisationer och föreningar. För att nämna några: Esomar, SÖK, SMUF, ERM och Surveyföreningen. SMIF genomför gemensamma seminarier och samkör aktiviteter i syfte att stärka och utveckla branschen.
Du kan läsa mer om SMIF på hemsidan

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Neil Patel: Gratis kan vara bättre än Google Adwords