LiveRamp lägger till väderdata för att hjälpa företag leverera mer relevanta annonser

Det är IBMs The Weather Company, ett av världens mest exakta väderdataföretag, samarbetar nu med LiveRamp för att ge företag möjlighet att rikta sina annonser baserat på aktuellt väder.
The Weather Company (TWC) baserar sitt arbete på att vädret påverkar människors beslutsfattande. Om det kommer bli regn till helgen är du mindre benägen att åka på picknick, utan väljer kanske hellre att gå på bio. Den här typen av väderdata är därför mycket värdefull för företag.
Därför inleder nu TWC och konsumentdataföretaget LiveRamp för att kunna ge just dessa möjligheter till företag. Genom att samköra TWCs eventbaserade data med LiveRamps beteendebaserade data skapas unika möjligheter för företag att nå kunder med mer relevanta annonser.
Så om du nu börjar få annonser om paraplyer när det regnar, och solglasögon när det är fint väder så vet du varför. Det är helt enkelt konsekvensen av att annonsörer nu har betydligt bättre data att tillgå.