Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

Index i topp för reklambranschen i Europa

För sjätte månaden i rad ökar omsättningen för reklambranschen i Europa, det enligt den senaste mätningen av Global Marketing Index (GMI).

Den globala omsättningen fortsätter att öka och Europa ligger i topp där index steg till 57,1.

Det globala GMI-indexet har stigit till 59,7 vilket kan jämföra med den historiskt låga siffran på 51,7  i december förra året. Index i Asien och Sydamerika fortsätter att falla.

USA visar också fortsatt nedgång trots en något ökad omsättning senaste månaden.

Annika Englund

Writer, Digital Analyst

Konversera DCI

Arbetat i Sverige, New York & Silicon Valley med tillväxtstrategier och tech start-ups. Är engagerad i öppen innovation, digital marknadsföring och jämställd teknikutveckling.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>