Keymetrics

Det rådde mobil musik- och dansfest hos Hänt förra veckan

Hant.se mobila trafik ökade 42 procent på KIA-index och de slog nytt rekord förra veckan med 378 tusen unika mobila webbläsare och 592 tusen mobila sidvisningar. Nyckeln till framgången var att de lyckades pricka in Melodifestivalen och Let´s Dance.
– Oerhört glädjande att se att vårt hårda jobb med nya hänt.se ger resultat. Kursändringen vi gjorde med start i oktober då vi svängde om till online first har fallit ut mycket väl och vår publik gillar innehållet. Vi jobbar i det dagliga med att ständigt vara Sveriges mötesplats för alla inom kändis och nöjesvärlden.
– Senaste veckan slog vi nytt rekord i såväl sidvisningar som unika besökare, mycket tack vare ett gediget jobb runt de två stora evenemangen Melodifestivalen och Let´s Dance, säger Tobias Wixtröm, chefredaktör och ansvarig utgivare på Hänt-gruppen.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Ulf Tjerneld
”Siffran är inte så intressant i analysen hos kanalen eller hos mediebyråerna”