Keymetrics

100 influensers in på KIA-index

Över 100 sajter från Tailsweep kommer in på KIA-index som nu blir ännu större.
KIA-index får tillökning på drygt 100 nya sajter när nätverket Tailsweep från Bonnier Tidskrifter börjar redovisa räckvidden för sina influencers.
Influncermarknaden är hetare än någonsin och influencers som marknadsföringskanal har alltmer börjat bli en viktig del av flera annonsörers mediabudget. Därför vill man nu också på ett transparent sätt visa upp siffrorna från Tailsweep i KIA-index. Nätverket är Nordens största och totalt rör det sig om mer än 100 nya sajter som kommer in på KIA-index.

– Det känns förstås fantastiskt att vi nu kan förstärka Bonnier Tidskrifter som mediehus med flera miljoner nya unika användare inom våra starka målgrupper. Influencer marketing växer otroligt starkt och det känns underbart att vi nu som Nordens största Influencernätverk blir än starkare inom de ämnen vi brinner för: mode, skönhet, familjeliv, hälsa, inredning, mat och lifestyle, säger Frida Boisen, digital chef för Bonnier Tidskrifter.

KIA-index grundades 2006 och drivs idag av Sveriges Annonsörer.

– Vikten av att ha med influencers i mediemixen ökar för var dag och därför tycker vi att det är otroligt roligt och viktigt att flertalet av dessa nu väljer att presentera sina siffror på KIA-index, tillsammans med alla andra svenska medier. Mätvalutan blir nu ett än mer viktigare verktyg för annonsörerna, säger Peter Mackhé, chef för KIA-index på Sveriges Annonsörer.

Tailsweep har ett nätverk med ca 190 fristående influencers och är idag Sveriges ledande agentur för influencers med inriktning på blogg, Instagram, Facebook och andra sociala medier. Bonnier Tidskrifter har cirka 60 influencers där samtliga är knutna till kända varumärken som exempelvis amelia, Damernas Värld, mama, Sköna hem med flera.

– Tailsweep ligger i framkant inom influencermarketing genom att satsa på innovativ teknik, bra research och starka influencers. Tillsammans med Bonnier Tidskrifter blir vårt erbjudande överlägset störst och starkast på marknaden. I vårt influencernätverk finns inspirerande profiler som Michaela Forni, Jessica Almenäs, Andrea Hedenstedt, Caroline Blomst och Johanna Toftby, säger Daniel Troyse, Head of Influencer på Tailsweep.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Här är några av bolagen som fick en investering från Vinnova