Keymetrics

Snapchats kameraglasögon ska bli lättare att få tag på

Under förra året så släpptes Spectacles, ett par kamerabrillor kopplade till den sociala fotoappen Snapchat. Släppet var på vanligt hipstervis rätt begränsat och de kunde i stort sett bara köpas i köpautomater (som den ovan) i större städer. Köerna var långa, och andrahandsvärdet är högt. Men detta ska nu ändras.
Läs mer: Video: så funkar Snapchats nya kamerabrillor ”Spectacles”
Enligt uppgifter till SEC (Securities and Exchange Commission, USA:s tillsynsmyndighet för handel med värdepapper) så ska man lansera kamerabrillorna på bredare front under 2017. Om det beror på att man inte tjänat mycket pengar på brillorna är oklart – till och med själva Snapchat skriver i dokumentet att man ”räknar med ökade finansiella risker”.
Men man skriver alltså att man ska ”göra betydliga investeringar i lager, marknadsföring, distribution och produktinnovation” i relation till produkten. Det finns dock inga uppgifter kring pris eller vart man tänker saluföra sina Spectacles.
Kommer Snapchats brillor bli en träff eller miss, som Googles glasögon?

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
COPPA youtube
YouTube ändrar sina regler – du måste nu välja målgrupp