Keymetrics

Infograf: Så enkelt funkar det med Millennials

Millennials – de mellan 18 och 35 år – är en grupp som många marknadsförare verkar tro är svårfångade och vars off- och onlinevanor är omöjliga att förutse. Men en ny undersökning visar att detta inte alls stämmer – tvärtom.
Läs mer: inte Millennials, som är mest beroende av sociala medier” href=”https://www.dagensanalys.se/2017/01/det-ar-medelalders-generation-x-inte-millennials-som-ar-mest-beroende-av-sociala-medier/” target=”_blank” rel=”bookmark”> Det är medelålders ”Generation X”, inte Millennials, som är mest beroende av sociala medier
”Millennials är öppna till möjligheterna att engagera sig i varumärken, dras till bite-sizeinnehåll (gratis eller inte) och intresserar sig för ny information kring produkter”, säger Thomas Sychterz som är CEO för LaunchLeap, ett undersökningsföretag.
”Den stora brasklappen är dock att allt [som riktas till Millennials] måste göras på ett ergonomiskt, lättsmält och ledigt sätt”, tillägger han. Ta en titt på Infografen nedan – det visar sig till exempel att Millennials gärna spanar in TV-reklam och svarar visst på telefonundersökningar.
Millennial-Movers
(Källa: Adweek)

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Foto: Shutterstock
Google lanserar Super Stickers till Youtube