Infograf: Så enkelt funkar det med Millennials

Millennials – de mellan 18 och 35 år – är en grupp som många marknadsförare verkar tro är svårfångade och vars off- och onlinevanor är omöjliga att förutse. Men en ny undersökning visar att detta inte alls stämmer – tvärtom.
Läs mer: inte Millennials, som är mest beroende av sociala medier” href=”https://www.dagensanalys.se/2017/01/det-ar-medelalders-generation-x-inte-millennials-som-ar-mest-beroende-av-sociala-medier/” target=”_blank” rel=”bookmark”> Det är medelålders ”Generation X”, inte Millennials, som är mest beroende av sociala medier
“Millennials är öppna till möjligheterna att engagera sig i varumärken, dras till bite-sizeinnehåll (gratis eller inte) och intresserar sig för ny information kring produkter”, säger Thomas Sychterz som är CEO för LaunchLeap, ett undersökningsföretag.
“Den stora brasklappen är dock att allt [som riktas till Millennials] måste göras på ett ergonomiskt, lättsmält och ledigt sätt”, tillägger han. Ta en titt på Infografen nedan – det visar sig till exempel att Millennials gärna spanar in TV-reklam och svarar visst på telefonundersökningar.
Millennial-Movers
(Källa: Adweek)