Keymetrics

Annalect Finlands supersnabba modell ska göra AI-baserad webbanalys enklare

Annalect Finland – som är en del av Omnicom Media – har utvecklat en webbanalysmodell som ska effektivisera och underlätta insamlandet av webbdata genom AI och maskininlärning.
Den nya modellen blandar AI, maskininlärning och konsumentbeteendeforskning tillsammans med Annalects befintliga data- och teknologiplattform. Den testas nu tillsammans med färjebolaget Tallink Silja Oy inom ramen för ett pilotprojekt.
Annalect säger att man kan förutse den digitala besökarens köpbeteende bara några millisekunder efter att webbsidan har laddats. Den kan gruppera olika besökare i konsumentkluster, baserat på likheterna i deras beteendedata.
Läs mer: Forskningen tog hjälp av AI och kan nu förutsäga när vi är redo att testa ett nytt varumärke
Tanken är, enligt VD:n Jusi Piri, att skapa en användarvänlig modell som med hjälp av AI ska kunna vara bättre än de hittills tillgänliga metoderna. Samtidigt ska den vara för alla analytiker och företag.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Här är Strategy Awards blytunga jury för 2020