Keymetrics

Expressen vann kampen om att dela, gilla och kommentera på Facebook

Facebook är en otroligt viktig källa för trafiken. Detta har Expressen insett och de har aktivt arbetat på ett smart och strategiskt sätt för att skapa engagemang i det sociala nätverket och det har gett frukt.
Expressen kan stolt uppvisa att de vann kampen på Facebook under 2016 totalt med 17, 7 M totala reaktioner i det sociala nätverket.
fbtotal2016
Expressen stolt konstatera att de är nummer ett bland de svenska medierna på den största sociala medieplattformen.
fblikes2016
Expressens huvudkonto på Facebook – med så kallad räckvidd om 5,2 miljoner personer – engagerar mest totalt sett. Bland de stora mediehusen är Expressen bäst när det gäller kommentarer och reaktioner, samt näst bäst på delningar.
fbcomments2016
17 668 908 kommentarer, reaktioner och delningar på Expressens huvudkonto i fjol totalt sett.
Under november visade data från internationella Newswhip dessutom att Expressen var störst på Facebook i hela Norden:
newswhipnovember2016
Källa: Expressen blog av Thomas Mattson

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Världens första tågresa betald med chipimplantat