Keymetrics

Nordens största digital-konferens – det här har du missat

Startup-konferensen Slush i Helsinki gick av stapeln för fjärde året i rad och var i år större än någonsin tidigare, med över 17, 000 deltagare däribland 2, 336 startups, 1,146 investerare och 610 journalister.

Under två dagar träffas tech-entreprenörer, investerare och större företag som Alibaba, Microsoft och Google för att leta samarbeten och investeringar.

Slush VD, Marianne Vikkula kickade igång konferensen med en storslagen show av eld och rök. Välkända och högprofilerade talare i världsberömda skandinaviska bolag som Skypes Niklas Zennström, Spotifys Daniel Ek och Arielle Zuckerberg från Facebook delade med sig av både ”mess och success” på stora scenen.

En entusiastisk entreprenör som demonstrerat sin tjänst dvs. en app och en blåtandsknapp för personlig säkerhet, är Michaela Holtz som grundat bolaget Zeifie.

Nedan hennes och andras röster om konferensen:

 

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Content Marketing Monstret – Vilka lyckas och vilka misslyckas