Keymetrics

Digital årskrönika – 24 utvalda heta nyheter från 2016

Vi bjuder på en årskrönika med de hetaste nyheterna från året som gått.

Januari
Under januari ville man veta vilka digitala trender man skulle ha koll på ”6 viktiga digitala trender du måste ha koll på 2016” och man var intresserad av att lära sig att mer om hur man programmerar ”7 sajter där du kan lära dig programmera”

Februari
Nu började man fila på sina Power Point presentationer på jobbet och var sugen på att hitta bättre och smartare lösningar ”6 verktyg som får dig att glömma Powerpoint – första hjälpen för att skapa snygga presentationer” och man ville även veta hur man skall jobba med video i sin marknadsföring ”Videomarknadsföring överlägsen i content marketing-mixen”

Mars
Man ville veta hur man jobber med Social Media Influencers ”Kom igång med influencer-marketing [den totala guiden]” och man var nyfiken på spelen i Messenger ”Testa de dolda spelen i Messenger – och se början på något stort”

April
Adobe bjöd på digitala trender ”Adobe Digital Trends 2016 – Data och analys är grunden om du skall nå en digital framgång” och man ville veta vilka sajter svenskarna surfade på ”Svenska Internetlistan – webbplatser som svenskar besökte vecka 15”

Maj
Annika Englund tyckte till om regeringens val av digital minister ”Regeringens utnämning av ny digitaliseringsminister är fullständigt oacceptabel” drog nya rekord i antal besök på en enskild artikel, sedan var man nyfiken på hur musik kan skapa energi ”Här är musiklåten som vetenskapligt bevisat ger dig energi”

Juni
Under sommaren ville man lära sig mer om Marketing Automation och hur man kan effektivisera sin marknadsföring på nätet ”Digital marknadsföring via Marketing Automation är stekhett just nu – så här funkar det” man ville även veta hur man kan trigga igång en diskussion i sociala medier ”Konsten att öka räckvidd och engagemang i sociala medier med Talktrigging”

Juli
Under stekheta sommaren lanserades Pokemon GO med Augumented Reality och alla ville veta vad det var ” Pokemon Go – så fungerar det” och man tog sig tid att lyssna på vår pod ”DA-podden: Marknadsavdelningen är hetare än någonsin”

Augusti
Nu var man tillbaks på jobbet och tyckte att det var verkligen hög tid att ta tag i frågan om att digitalisera verksamheten och var nyfiken på hur man skulle gå till väga och läste ”6 skäl varför ni måste rekrytera en Digital Manager” man ville även se på Netflix offline ”Håll ut för snart kommer Netflix offline”

September
Man var nyfiken på varför en digital företagskultur är bättre än digitala strategier ”Digital företagskultur äter digitala strategier till frukost” och man undrade hur man använder mobilen i vardagen ”Så använder vi våra mobiltelefoner i vardagslivet”

Oktober
Tänk vad skönt om någon kunde sammanfatta alla digitala trender i en rapport, sagt och gjort vi publicerade den ”Allt om de digitala trenderna sammanfattat i en rapport” man ville även veta varför man skall satsa på Native ”Native advertising ger över 20 gånger fler köp än bannerannonser. Det här är fördelarna”

November
Förra månadens favoriter var förändringen hos Google till fyra annonser och varför det gav 30 procent färre klick ”30 procent färre klick sedan Google ökade till fyra annonser” och man ville veta vem är bäst på Facebook egentligen ”Bäst i Sverige på Facebook”

December
Månaden är inte slut ännu men över 16000 personer har redan läst ”Här är Sveriges 500 största sajter” och återigen är regeringens digitala satsningar under lupp ”Regeringens nya digitaliseringssatsning får bakläxa”

Vi önskar er en God Jul och Ett Gott Nytt Digitalt 2017

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Google Adsense
Google förändrar funktionaliteten med automatiska annonser i Google Adsense