Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

2017 lär vi oss att strukturera och tänka om våra digitala satsningar

Under 2017 tror jag att många företag kommer strukturera och tänka om när det kommer till satsningar på digitala lösningar och digital marknadsföring. Från att satsa på allt och alla kommer man verkligen lägga tid och pengar på att hitta rätt målgrupp.

Investeringar i analyser av vad och hur ska vi mäta kommer också att öka. Efter ett antal år av satsande är det dags att utvärdera och göra mer medvetna beslut.

Influenser är viktiga men flera kommer att satsa på att utveckla interna ambassadörer och jobba med färre och mer noggrant valda externa influensers över en längre tid.

Begreppet ”kvalitativ” kan kännas lite slitet men jag tror att det kommer att vara viktigt under 2017. Bilder, texter, grafik och filmer måste hålla en viss kvalité för att synas genom de enorma mängder av content som vi publicerar.

Många företag kommer behöva mer kompetent personal och jag tror att företag nu är öppna för nya anställningsformer. Kreativa och effektiva medarbetare behöver inte längre finnas på samma gata eller i samma stad.

Detta innebär också att kravet på tydligt ledarskap kommer att öka eftersom det är nödvändigt när vi pratar om digital transformation på svenska arbetsplatser.

Projektledare med spetskompetens inom digital marknadsföring

En holistisk projektledare som ser flöden och konsekvenser och som kan tolka informationen mellan olika partner. Konsult inom webb (utveckling och upphandling), marknadsföring (koncept och produktion) och projektledning (extern och intern).
”Fantasi är viktigare än kunskap. Kunskapen är begränsad. Fantasin omgärdar världen.” Albert Einstein.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>