Keymetrics

Snapchats fyndiga kampanj ska få folk att köpa deras nya glasögon

Den ser ut som en lite knasig godisautomat, de som annars är fyllda med choklad och läsk. Men den vaknar till när man passerar den, och ”tittar” på dig. Detta är Snapchats nya maskin som ska sälja Spectacles, Snapchats superbrillor.

Dessa glasögon ska, om du känner till det, kunna göra sådant som att spela in videoklipp och lägga upp dem i sitt Snapflöde, såklart. Dessa interaktiva maskiner (som kallas ”Snapbots”) är en del av en ganska typisk Snapchatkampanj, och dyker upp på lite hemliga ställen med början i USA, skriver AdWeek.

Läs mer: Fenomenet Snapchat

Snapboten ger förbipasserande människor en förhandsvisning av videoklipp inspelade via Spectacles, och man får testa olika lins-effekter också. Har man sedan råd med glasögonen, som går på strax under 1200 kronor, så kan man köpa dem direkt från maskinen. Förlåt, Snapboten.

Dessa Snapbots kommer att bara finnas under några månader, och på olika platser. De kommer att visas på sajten Spectacles.com. De är också en del av en större kampanj för den nya produkten, bland annat av en massa reklamskyltar vars visuella stil är tänkt att tilltala Millennial-publiken, som fortfarande är Snapchats största målgrupp.

Snapchats kreativitet smittar ofta av sig på andra företag. Undrar om det gäller även dessa maskiner?

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Cruxmore tillsammans med Tealium och Adobe bjuder in till dataträfff