Keymetrics

Snapchat fortsätter med sin coola kampanj

Snapchat vet hur man får uppmärksamhet på coolast sätt. Vi har tidigare skrivit om ”varuautomaterna” som säljer snapchats nya tuffa brillor. Nu har man återigen överraskat konsumenterna med ett nytt trick.

Man har öppnat en butik, mitt i New York och talande nog mitt emot en Apple-butik skriver TechCrunch. Inredningen är helt vit, och består egentligen av en enda sak – en varuautomaterna fylld med Spectacles. Till skillnad från andra automater så lovar man att denna ska fyllas på, också.

Läs mer: Video: så funkar Snapchats nya kamerabrillor ”Spectacles”

Utöver detta så finns det också ett antal TV-apparater so alla visar häftiga bilder från glasögonen – Spectacles är ju i stort sett en glasögonkamera, fast lite mer ”snapchattig” förstås.

Snapchat vet verkligen hur man ska tala rakt in till Millennals hjärta. Det återstår såklart att se hur man lyckas med att sälja sina glasögon till målgruppen – de är ärligt talat inte så superspeciella mot vad de kostar – men om någon kan så är det väl Snapchat…

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Hur många kunder har du egentligen?