Keymetrics

Olle F. Ringenson delar med sig av sina erfarenheter och tillbakablickar

Årtiondena efter andra världskriget växte reklamen dramatiskt, framför allt i USA. Där presenterade framstående psykologer nya metoder att göra reklam och design effektivare. Olle F. Ringenson gjorde många studie-och kontaktresor till USA och lärde känna några av de främsta kommunikationsforskarna och deras arbete.

Bara genom att förstå var du varit kan du lättare se vart du är på väg.

Här på Dagensanalys.se kommer Olle att dela med sig av sina erfarenheter och tillbakablickar i några artiklar.

Vi ser fram emot att ta del av den allt så viktiga historiken om marknadsföring och reklam här på Dagensanalys.se.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Design, AI och personalisering viktiga teman för datavisualisering i framtiden