Keymetrics

Nytt expertteam ska vidareutveckla KIA-index tjänsterna under 2017

För att göra KIA-index mer snabbrörligt slås nu regelgruppen och huvudmannagruppen ihop till ett expertteam.

I samband med hopslagningen efterlyses även fler kompetenser i arbetet att vara med och utveckla KIA-index framåt.   

Nu bildar KIA-index ett större expertteam för att vi snabbare skall kunna vidareutveckla och ta fram nya tjänster med alla experter samlade i ett team.

Tidigare har besluten för uppdateringar, mätleverantörer, taggning samt nya tjänster tagits fram i två grupper – en regelgrupp och en huvudmannagrupp. Nu slås dessa två grupper ihop till ett expertteam.

– Sammanslagningen görs för att förenkla beslutprocesserna, skapa ännu bättre samsyn och göra KIA-index än mer snabbrörligt. I en digital värld där alla pratar om att jobba agilt och att man måste iterera. Därför omgrupperar sig KIA-index med syftet att utveckla sina mätmetoder snabbare, för att möta publicisters, mediebyråers och annonsörers önskemål, säger Peter Mackhé tf chef för KIA-index. 

Fram till den 30:e november kommer man att kunna nominera experter och givetvis kan intresserade anmäla sitt eget intresse om man vill vara med och utveckla KIA-index framåt.

De experter som efterlyses till KIA-index expertteam är följande:

  • Analytiker som arbetar med medieanalys
  • Databas och taggningsspecialister
  • Försäljningschefer från mediebolagen
  • Annonsörer och kundansvariga med ett digitalt fokus
  • Digitalrådgivare från mediebyråer
  • Planners

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:
Peter Mackhé, KIA-index, tf chef
peter.mackhe@annons.se
0725 41 98 08

Om KIA-index
KIA-index är den officiella mätvalutan för svenska webbplatser, med besöksstatistik över majoriteten av landets kommersiella sajter. På kiaindex.se publiceras statistik över unika webbläsare, antal besök och hur många sidvisningar sajterna haft, varje vecka. Idag listas närmare 700 sajter på KIA-index och statistiken används bland annat av annonsörer, mediebyråer, publicister och media.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Så tjänar du pengar på Instagram utan sponsrade inlägg