Keymetrics

Ipsos lanserar nytt mätverktyg för Live-videos

Analys och mätföretaget Ipsos Connect har nu släppt verktyget Connect:Live, som ska hjälpa marknadsförare att bättre förstå sig på sådant som räckvidden och effektiviteten av deras annonseringen genom online-videos och Facebooks Livestreamade innehåll.

I takt med att inte bara online videos generellt, utan även Live-videos ökar i antal och mängd tittare så behöver marknadsförare ett bra sätt att mäta annonsernas genomslag.

Detta hoppas Connect:Live på att nu kunna erbjuda genom att mäta genomslag på Facebooks Live-plattform. Detta ska göras via beteendedata, register och undersökningsdata.

Enligt Ipsos så ska man kunna testa potentiella annonser innan lansering, och det ska också vara möjligt att mäta genomslag i realtid, för att på så sätt optimera kampanjen efter behov.

”Vi vet att annonsörer druknar i mängden digital data. Vi vet också att de söker efter mätdata som har någon betydelse, i synnerhet om de har upplevt det som svårt att fatta beslut med hjälp av kall, teknisk data” säger Yannick Carriou, Ipsos Connect CEO.

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Bilder från årets HUDDLE med Mindshare