Keymetrics

#MRCIS: Om att vara digitalt tillgänglig

För oss som jobbar med internet som verktyg – t.ex. skribenter, bloggare eller journalister är det otroligt viktigt att ha tillgång. Tillgång till personer att intervjua, tillgång till händelsernas centrum och framförallt tillgång till att kunna rapportera precis när det händer, där det händer – dvs. internetaccess. Så vad händer när det inte ges tillgång?

Det är lika viktigt för företag som samhällsinstanser att vara transparenta och tillgängliga i dagens digitala samhälle där information är tillgänglig och spridbar med ljusets hastighet. Vi tar det för givet numera, det är till och med en delaktighets- och demokratifråga.

Just idag är marknadsundersökningsbranschens överlevnad på allas läppar – hur ska den kunna hävda sig och hitta nya affärsmodeller när en uppsjö av gratis analysverktyg med proffskvalitet finns tillgängligt för alla bara ett klick bort? Det är en del av temat på konferensen Market Research & Customer Insight Summit arrangerat av Iab och SMIF, intresseorganisationen Svenska Marknadsundersökningsföretagen.

Dagens talarlista imponerar – Patrick Stoopendahl från tankesmedjan Kairos Future, Daniel Ewerman, som grundat Transformator Design och Karolina Hülphers som är socialamedierchef på Telia.

Vi på Dagens Analys bevakar många konferenser, events och presshändelser varje månad. Alltid inom vårt specialistområde digital marknadsföring och marknadsanalys – precis som IAB-konferensen idag.

 

 

 

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Här är årets viktigaste ord