Keymetrics

#MRCIS: Kunden lever sitt liv i verkligheten och inte i kanaler

Hälften av alla kundmöten drivs inte av ett kundbehov utan har skapats av företagets/organisationens oförmåga att förstå vad kunden behöver. Daniel Ewerman är industridesignern som började designa kundupplevelser innan ordet inte ens fanns (på 90-talet). Han bjuder på fem korta deviser som när du följer dem ger dig större chans att lyckas som marknadsförare.

  1. Nöjda kunder är billigare än tåliga kunder
  2. När allt annat är lika är kundupplevelsen det som gör skillnaden
  3. Onödig efterfrågan kan stå för en stor del av organisationens kundmöten
  4. Den som förstår kunden bäst och kan översätta det i erbjudanden blir en vinnare

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Elvira Löwenhielm
”Vi arbetar ständigt med att vara aktuella i sociala medier”