Keymetrics

Digital OS-feber på Viasatsport – ökade 515 procent på KIA-index

Förra veckan publicerade Expressen en undersökning inför OS i Rio från undersökningsföretaget Novus – Med rubriken ”SVT:s stora kross mot Viasat inför OS i Rio”.

Opinionsundersökningen var beställd av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer, som även äger KIA-index. Resultatet från undersökningen visade att ”Svenska folket vill ha OS i SVT – inte i Viasat”.

Viasatsport var dock förra veckans raket på KIA-index med ett nytt All Time High med 1, 95 miljoner unika webbläsare. Om det beror på OS i Rio kan bara Viasatsport svara på, men det är sannolikt fallet.

Så även om svenska folket förra veckan svarade i en opinionsundersökning att man inte vill följa OS via Viasatsport, avslöjar data från KIA-index att man gillar att följa alla resultat och prestationer på nätet.

Vad säger statistiken från internetmätningarna om opinionsundersökningar?

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
SEO-tips 2020
SEO-tips 2020